Bakat....

image24

Som sagt, det har bakats mycket här hemma denna sommar... Idag roade storebror och jag oss åt att baka klassiska chokladbollar (eller negerbollar som man själv sa när man var liten och som det även står i Sju sorters kakor).
100g smör
1 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
2-3 msk kakao
3 dl havregryn
2-3 msk kallt kaffe
kokosflingor att rulla dem i

Vi har ännu inte avnjutit dem men nu har det stått i kylen ett bra tag och lillasyster har vaknat så jag tror det är fika time!!!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Mums!

2007-08-08 @ 20:28:33
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Anna

www.miniklubben.se
Detta är min hemsida som vänder sig till dig som alltid spenderar för mycket tid på att försöka komma på "vad skall vi äta ikväll".
Jag startade den tillsammans med några vänner i Malmö, och nu är vi ganska många som är med och testar varandras recpet & lägger in tips. Det är ganska kul att testa sina kompisars och kompisars recept.
Vill du & några av dina vänner vara med, så skulle det vara jättekul !
Hälsningar
Anna

2007-08-25 @ 20:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0