Dockverkstad

image26

På barnens nya förskola får alla föräldrar i uppdrag att sy en docka till sitt barn...Allt material tillhandahåller de med, men sy skall man alltså göra själv. Igår kväll färdigställde jag storebrors docka. Jag kan tala om att mitt huvud höll på att sprängas i bitar innan jag var klar framåt småtimmarna, sy är inte min starka sida precis.... Allra knepigast var byxorna, men någonstans satt takterna i sen syslöjdslektionerna i skolan så jag ritade snabbt ett litet byxmönster och chansade på att det skulle bli något. Och det blev ju rätt så bra, eller hur? Storebror var dock missnöjd, han ville inte ha röda byxor...
Nu är det bara att sätta i gång med docka nr 2, lillasyster ska ju också ha en.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vilken kul idé, men jag förstår om det var knepigt. Vad gullig den blev!

2007-08-10 @ 21:03:57
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0