Har alla så här mycket att göra?

Ja, förmodligen... Idag är det sista dagen innan jag börjar jobba igen. Ett nytt läsår tar vid och det känns lite som en nystart varje år så på ett sätt blir det roligt att dra igång igen. Hade tusen saker att fixa innan jag kunde koppla av ikväll och nu väntar jag bara på att barnen ska somna också, sen kan jag slappna av en stund innan sängen kallar. De senaste 4 timmarna har jag: lagat en fläskfilégryta att frysa ner, bakat en sats bröd, fixat dagen middag (rester från gårdagens grillning) betat av högen med rentvätt och strukit (inte klar än), röjt undan i köket ett antal gånger, städat barnens rum (=bombnedslag), dammsugit, tvingat maken att skura golvet på nedervåningen (där barnen sprungit ut och in med skor/blöta, smutsiga fötter hela sommaren), gjort en makaronipudding till i morgon då barnen kommer hem från dagis med farmor och farfar och... påbörjat nattning av barn, vilket inte är klart än...
Jag är helt slut, fattar inte att det inte är någon ände på allt hushållsarbete. Ska se över en klädhög i sovrummet, vattna blommorna samt packa dagispåsarna också innan det är natti natti. Hur har ni andra det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0