Lite gnäll

Ja, så har det börja snurra igen då...  ekorrhjulet. Min semester är inte ens slut och jag känner mig tröttare än någonsin. Har varit på inskolning två dagar men fröknarna vill ta det i ett väldigt lugnt tempo så det har inte rört sig om mer än en timmes besök idag heller. Det känns redan som om barnen skulle kunna gå fulla dagar... Detta har i alla fall inneburit att vi kommit hem till lunch och sedan haft hela dagen på oss att göra något. Problemet är ju att det enda man vill göra i denna värme är ju att åka till standen och det gör inte jag ensam med barnen, det går inte. Har varit tio minuter själv på stranden med dem denna sommar medan maken parkerade bilen och på den stunden han sonen sätta av allt för långt ut i vattnet med badringen medan dottern vadade ut så att vattnet nådde henne till halsen. Behöver jag säga att jag fick ta ett ofrivilligt dopp ganska omgående... Stranden är alltså utesluten, jag kan inte hålla koll på dem båda där samtidigt. Det betyder att vi får roa oss på annat håll. idag blev det en sån där jobbig eftermiddag. Till slut släpade jag med dem till Plantagen och köpte lite nya blommor och mutade dem med glass. Så slog vi ihjäl en timme i alla fall. Sen aktiverade jag sonen med matlagningen och fruktsalladstillredning. Han var verkligen jätteduktig. Ja, sen kom maken hem vid halv sju... Och nu sitter man här och barnen har ännu inte somnat, huset är som ett bombnedslag och behöver sig dessutom en omgång med golvmoppen, tvättstugan svämmar över och en stor sats köttfärssås skall tillagas inför middagen med grannarna i morgon.... Vardagen har alltså hunnit ikapp. Det enda jag skulle vilja göra nu är att lägga mig på soffan och se på Allsång på Skansen...
Tog förresten min första långpromenad med en kompis igår kväll, nu sjutton skall vi komma igång. Smet iväg vid kvart över sju på kvällen och var borta i en och en halv timme med hopp om att alla kvällsbestyr skulle vara klara och barnne nattade när jag kom hem... Ack så fel man kan ha ibland. Nästa gång ska jag ta en tre timmars promenad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0