Nötkött

Måste bara berätta om en lite rolig incident igår på jobbet. Jag stod i matkön med min klass där alla tog för sig av spagetti och köttfärssås. En ny liten pojke i min klass kommer fram till mig och säger:
-Fröken, jag vet inte om jag kan äta det här, jag tror inte det.
-Är du allergisk mot något, eller varför tror  du det, undrar jag. 
-Ja, nötter, svarar han.
-Men det är inga nötter i den här maten, det är jag säker på.
-Men det står ju nötkött påpekar han och pekar på tavlan där lunchen presenteras.

Ja, det är ju inte lätt att veta men snacka om att han hade koll på läget i alla fall.

Kommentarer
Postat av: saravillfara

Vilken rar liten pojke *ler stort* :)

2007-08-28 @ 23:39:14
URL: http://saravillfara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0