Ny termin - nystart igen!


image28

Veckan har varit fylld av jobb. Uppstartsvecka innan eleverna börjar. Jag har jobbat mer än jag gör en normal arbetsvecka och det har varit kännbart. Sena kvällar och lite tid med barnen, men det har varit roligt och rätt skönt att komma hemifrån efter en lång semester. På måndag drar det igång på riktigt då alla elever kommer. Det känns kul. Jag som tvivlar på mitt yrkesval allt som oftast känner plötsligt att just nu känns det rätt. Jag älskar att förbereda en ny termin och starta om från början. Namna blyertspennor och sudd och märka upp skrivhäften. Ställa i ordning klassrummet och komma på nya lösningar för sådant som behövt förändras,tänka att denna termin nog blir lättare ärn förra, de har ju blivit större över sommaren och är skolvana nu. Blir roligt att möta alla förväntansfulla elever på måndag och köra igång igen, en otrolig lättnad att jobbångesten gått över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0