Sliten av semestern....

När man har små barn blir ju semestern ingen direkt tid för vila och reflekton och lata dagar i hängmattan, åtminstone inte om man har så aktiva barn som vi har. Efter 7 veckors ledighet tillsammans med barnen varav 2 själv då maken jobbade känner jag mig rätt så sliten och inte alls så där pigg och fräsch som man borde känna sig efter en lång ledighet. Nu får jag ingen direkt vila på mitt jobb heller då jag även där jobbar med barn men jag känner ändå att det skall bli otroligt skönt att komma hemifrån om dagarna igen. Barnen behöver också dagis tror jag och framförallt behöver de vara ifrån varann lite på dagarna. Det är skönt at det känns ok att allt snart återgå till det normala igen samtidigt kan jag tycka att det är synd att man inte kan njuta lite mera av denna tid då barnen är små utan mest längtar efter den tid då man kan få ha semester och ägna en halv dag i en solstol med en god bok eller bara fika på stan eller gå på vuxenfest eller.... Ja, ja den tiden lär väl komma så småningom misstänker jag.... fortare än man anar.

Kommentarer
Postat av: alacs

Semester ja - så lagomt ledigt när man är själv med barnen i 3 veckor på landet. Eller själv, vi var mina föräldrar, syster, hennes son, och så jag och barnen - 5 och 4 år. Våra respektive kom en vecka och gjorde oss sällskap. Med 9 pers på 40 kvm och regn, så är det som gjort för att inte ha en tanke på ledighet. Hängmattan kändes mycket avlägsen, och att läsa sträckte sig till 2 sidor i stearinljusens sken innan vi stupade i säng vid 21.30.
Ser nästan fram emot jobb- och dagisstart om dryga veckan - så att rutinerna hamnar på plats igen :)
/alacs

2007-08-02 @ 23:09:53
URL: http://alacs.blogg.se
Postat av: Louise

Ja :-) håller med, semester med 2 barn är inte riktigt semester i den bemärkelsen...mina är snart 2 år & nyss fyllda 5. High Life. Drömmer också om den tid då de blir än mer självständiga & jag nte behövs HELA TIDEN, åhh vad jag skall läsa & sola då :-)

2007-08-03 @ 10:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0