Solig söndag

Jag vill verkligen inte klaga men att ha två middagsbjudningar efter varann är lite i mesta laget för en trött småbarnsmamma som jag och som gärna vill att allting skall bli så perfekt som möjligt. Det var iof jättetrevligt och det kan gå månader utan att vi har något besök ibland och då klagar man på det, men just nu känns det inte som om jag gjort något annat än stått i köket och handlat och planerat den sista tiden. Nu ska vi inte ha någon här på middag förrän en grannfamilj kommer hit på onsdag... men då blir det i all enkelhet har vi sagt...
Igår bjöd vi på en supergod rätt; ugnsstekta kycklinglårfileér med varm balsamicosås och smulad chévrè och couscoussallad med bladspenat, päron och kokta morötter. Receptet kommer från min svärmor och jag skall lägga upp det här på bloggen vid tillfälle.Perfekt sommarmat!
Idag skiner solen. Trots det kände jag bara att jag inte orkade åka till stranden, hade verkligen ingen lust. Maken åke med storebror istället och jag och lillasyster cyklade iväg och köpte glass. Vi hade en mysig stund hon och jag, satt och småpratade och smaskade i oss glassarna på ne parkbänk innan det bar hemåt igen. Hon är verkligen i en härlig ålder (snart 3 år). Nu sover hon i soffan bredvid mig. Ikväll är det nattning tidigt (hoppas vi) och i morgon börjar inskolningen på nytt dagis för båda barnen. Till och med jag känner mig pirrig inför det, hoppas det går bra!

Kommentarer
Postat av: Maria

Såklart det går bra! Lycka till!
Jag tycker också det är kul med massa bjudningar, men detär så sällan det blir av. Och så helt plötsligt så blir alla bjudningar på en och samma gång, gärna och när man precis flyttat in och knappt hunnit packa upp sej =D

2007-08-05 @ 17:20:14
URL: http://www.hos-emen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0