Tankar så här vid månadsskiftet

I morgon skall vi göra en dagsutflykt till detta ställe. Det blir nog en höjdare för barnen. Vädret skall tydligen bli fin också så vi hoppas på en rolig dag. Min lillebror, barnens morbror, skall göra oss sällskap.
Börjar annars så smått inse att semestern lider mot sitt slut... Jag har visserligen en vecka kvar efter denna men barnen skall börja inskolningen på måndag och maken börjar jobba igen. Jag får alltid lite ångest denna tid på året, sommarn är inte slut, jag vet. Men ledigheten och de lata dagarna är till ända och det dröjer ca ett år innan vi får en så här lång ledighet tillsammans igen. Samtidigt är det en del av mig som tycker att det skall bli lite skönt att komma tillbaka till vardagen med alla rutiner igen. Hösten ser jag ofta som en tid då möjligheter för lite nystart ges. Även denna höst har jag tänkt börja röra mig lite mera, promenera någon kväll i veckan osv, ni vet... Högre mål än så vågar jag inte sätta. Köpte en gång ett terminskort på Friskis och svetttis som utnyttjades en gång!
Nu är ju trots allt inte hösten här än, även om semestern är slut. Augusti är ju en fin sommarmånad och förra året var det ju varmt långt in i september, man får helt enkelt ta vara på kvällar och helger. Hörde dessutom att värmen är på väg upp till Sverige nu, det var så dags....


Kommentarer
Postat av: Nilla

Känner igen det där en hel del...
Men augusti är bättre än januari på att starta igång träning med mera.

2007-08-01 @ 21:32:43
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Anna

Nilla: Ja, visst är det. Även om man kanske borde dra igång med träning i januari efter allt julätande... ;)

2007-08-01 @ 21:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0