Sportlovsmåndag

Jaha, så har man sportlov då. Det var ju inte riktigt så här jag hade tänkt mig tillbringa lovet. Idag känner jag mig dock en aning bättre. Har nog ingen feber men nyser och snörvlar och snorar och hostar. Tog mig en dusch i morse och höll på svimma, känner mig ynklig och svag. Storebror är hemma han också. Han är feberfri men snorig. Lillasyster är hursomhelst pigg och glad och fick gå till dagis idag för att få lite stimulans och omväxling från denna sjukstuga. Jag tror även maken var glad att åka till jobbet i morse, han har inte gjort annat än passat på sina sjuklingar och skött markservicen hela helgen.
Så fort jag blir frisk och känner mig tillräckligt stark ska jag beta av min "att göra lista":
- Köpa vårjacka och windstopper från POP till storebror
- Fixa nytt pass till mig
- Frissan med lillasyster
- Köpa nya Cult saker till köksbordet + en vårig löpare
- Köpa nya kuddar till soffan i vardagsrummet
- Städa.... behöver jag säga att det har fallit ihop totalt här hemma nu när jag varit sjuk....

Kommentarer
Postat av: Heléne

Hej!
Har saknat dina inlägg sista tiden, så jag blev så glad när jag såg att du var tillbaka igen. Hoppas ni alla blir friska och krya snart. Önskar dig en fin sportlovsvecka.

P.S Ska även jag uppdatera vårgarderoben för lilltösen och ska redan ikväll ner till centrum och köpa den nya parkasen från Po.P och en vårig matchande toppluva. Skönt att vara ute i god tid...

2008-02-25 @ 15:17:33
Postat av: Anna

Hej Heléne! Roligt att få en kommentar från dig :)
Ja, jag hoppas verkligen vi blir friska snart, detta är inte kul!
Har inte bestämt mig för vilken vårjacka lillasyster ska få i år, hon kanske rentav kan ha samma som förra året...
Ska kika in på Pops hemsida och kolla på parkasen!

2008-02-25 @ 16:09:14
Postat av: Heléne

Hej Anna!

Håll ut! Har precis varit ute med lillan och det var verkligen vår i luften. Det blev att åka trehjuling och gunga. Härligt att kunna njuta av att vara ute! Det är INTE kul att gå hemma och vara klen och vissen och sitta bland dammloppor och stök. Det är verkligen avskyvärt. Här hemma har sambon inga problem av att se hur hemmet förfaller, men det är värre för mig...

Förstår att maken nästan var glad att gå till jobbet. Så kan även en annan känna när det är måndag och helgen varit intensiv. Skönt att få äta lunch i fred och få lite vuxentillvaro... sen är det kul att hämta lilltrollet på dagis igen, precis som det ska vara.

Har inte sett parkasen på riktigt, utan bara på nätet. Vi har haft skaljackan/vindjackan tidigare, men tänkte spana in parkasen och se hur den verkar.

Krya på er. Om du har tråkigt ikväll kan jag tipsa om fortsättningen på SVT:s drama "Kungamordet", andra avsnittet i kväll.

Kram.
Heléne

2008-02-25 @ 16:40:44
Postat av: Anna

Ja, visst känns det vårligt nu - så himla skönt!
Konstigt det där att många män inte ser smuts och stök, förstår inte vad det är för fel :) Visst vore det skönt om man kunde släppa taget och strunta i hemmets förfall men det går liksom inte, jag mår så dåligt av att ha rörigt runt mig.
Parkasen såg fin ut på nätet. Är den vattenavvisande måntro? Inte så praktiskt med ljusrosa men den är tydligen smutsavvisande... ska ta mig en titt på den jag också. Sonen har redan bestämt sig för den blåa vindjackan så den får det bli till honom.
Kungamordet har jag inte sett på, jag är ett stort fan av Anna Pihl som kommer samtidigt på fyran. Har tänkt kolla på Kungamordet på nätet istället.
Trevlig kväll!
Kram
Anna

2008-02-25 @ 16:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0