Sysselsättning

Har faktiskt sovit hyfsat bra i natt men kände mig långt ifrån frisk när maken åkte till jobbet halv sju i morse och jag låg i soffan med morgonpigg lillasyster. Blev lite irriterad över att han inte ens frågade hur jag mådde utan bara tog förgivet att jag skulle orka med att hålla ställningarna här hemma med två halvfriska barn som långt ifrån jämt håller sams och sysslesätter sig själva. Vore ju lätt att låta tv:n rulla hela dagen men det klarar inte mitt samvete så jag fick den geniala idén att ta fram en stor rulle ritpapper och rullade ut på golvet i övre hallen. Barnen blev jätteglada och börjde rita på en gång. De höll på ca 5 minuter sen tyckte de att det var dags för ritpaus.... Suck. Pussla lite då, flaggpusslet var längesedan och ni har ju 35 andra roliga pussel, lägg en pärlplatta, gör ett halsband, ta fram alla 250 ogjorda pysselböcker, lek med barbiedockorna, bygg upp alla 2 miljoner legobitar så du får en fin legostad igen, städa upp allt som ni släpat fram de senaste dagarna, läs en bok, lek med varann.... Låt mig bara få vila lite så mår jag kanske bättre snart..... men sätt för guds skull inte på tv:n!!!

Maken meddelade i alla fall nyss att han åker från jobbet vid lunch. Får jag sova i eftermidddag kanske jag mår bättre i morgon.
Har bokat en klipptid till lillasyster. Maken får åka med henne i eftermiddag. Ringde runt till massa ställen innan jag fick napp. Vågar inte berätta att det kommer att kosta 280 spänn att få henne fin i håret... Maken kommer att bli galen när han ska betala. Och visst är det galet dyrt för en fjuttig barnklippning, kanske ska fövarna honom ändå. Han kan ju alltid försöka pruta.


Kommentarer
Postat av: Heléne

Oj, vad jobbigt det låter. Känner alltför väl igen mig själv i vissa lägen, ggr då jag bara vill vara ifred och faktiskt få vara sjuk själv eller få fixa och dona och gå i mina egna tankar utan familjens uppmärksamhet...

Hoppas du snart är på benen igen! Unna dig själv något då - det är en mammahjälte värd!!

Kram!
Heléne

2008-02-26 @ 16:10:50
Postat av: Anna

Heléne: Ja, jag ska unna mig lite shopping när jag tillfrisknar :D !!!
Trevlig kväll!
Kram
A

2008-02-26 @ 16:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0