En annan Radhusmamma

När jag började blogga för snart två år sedan hade vi precis gjort slag i saken och köpt vårt radhus. Det föll sig därför naturligt att ge bloggen namnet Radhusmamma, det var ju det jag skulle bli. Nu är det ju inte något unikt i sig att vara mamma i ett radhus men jag blir ändå lite lätt störd när det plötsligt dyker upp en blogg på Allt om barn sajten där en av bloggarna kallar sig just för Radhusmamma. Nu har jag väl inte ensamrätt på det namnet men hör det inte till god bloggsed att inte ta ett namn som någon annan har? Jag meddelade henne detta och hon hade tydligen kollat bloggtoppen utan att hitta någon annan med det namnet... Hade hon googlat hade hon hittat min blogg direkt.
Är jag fjantig som stör mig på detta, vad tycker ni andra, hur hade ni reagerat? Helst hade jag ju velat att hon ändrade sitt namn....

Kommentarer
Postat av: mitt rum

Det är klart att ensamrätt kan man ju inte ha men det borde ju höra till någon sorts god ton att inte använda ett namn som redan används. Det borde ju vara i allas intresse att var och en har ett unikt namn. Hade också tyckt att det var jobbigt om jag var i din situation.

2008-04-02 @ 15:10:10
URL: http://mittrum.wordpress.com/
Postat av: Cina

Hej där! Nu har jag läst ikapp lite, mysigt med påsklov ihop:)! Det där pysselsetet med stämplar tror jag min lillkille skulle gilla- ska titta efter det på någon leksaksaffär i närheten.
Angående bloggaren med samma namn, så förstår jag dig. Trist när någon tar samna, man vill ju vara lite unik.

Kram och trevlig helg önskar jag dig redan idag ( eftersom jag sannolikt inte hinner blogga imorgon)

2008-04-03 @ 13:04:56
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: susanne f

Föstår att du känner så med att någon annan har tagit samma namn, jag hade inte gillat det
Kram
Susanne

2008-04-06 @ 10:37:17
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/
Postat av: Detsvartataket

Nä det kan inte vara kul att ta ett som redan används!! KÄnns lite dålig fantas tycker jag!!

2008-04-09 @ 20:57:20
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0