Jobbtankar på lovet

Att vara ledig är inte helt fel. Barnen och jag har verkligen haft ett skönt lov tillsammans. Visserligen inga sovmorgnar (lillasyster stiger upp halv sex varje morgon så när maken åker till jobbet en halv timme senare måste jag upp...) och en hel del syskongnabb men på det hela taget lugnt och skönt. Man märker verkligen att barnen blivit större nu. Som alltid när jag är ledig och får lite distans till jobbet kommer tankarna på att byta arbetsplats. Jag har jobbat på samma skola i över 10 år nu och de senaste åren har känts väldigt tunga. Jag har alltid försvarat mitt val att stanna kvar år efter år med att jag ju trivs så bra med arbetskamraterna men inte heller det känns som en anledning till att bli kvar längre. Jag har en längtan efter att få nära till jobbet, att kunna cykla eller promenera vore rena drömmen. Dessutom tror jag att det skulle vara nyttigt för mig att se något annat, kanske rent av utvecklande :) Egentligen skulle jag vilja byta bana helt och hållet men att skola om sig nu och sätta sig i skolbänken igen tillåter inte ekonomin för tillfället....
Nu är det bedtime igen om man skall orka upp med tuppen i morgon. Har dessutom lovat barnen att åka till detta ställe i morgon förmiddag, wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Karin/Theas rum

Hej där.
Känner igen det där med jobbtankar fram och tillbaka...

Måste tacka för receptet på saffranslaxen, har fått in flera smarriga recept men just nu lutar det nog åt att det blir din lax som vi gör. Såg så gott ut.
Har dock en fråga. Ditt recept, är det till 4 pers eller?
Sen blev jag sugen på päron och after-eight som ni hade till efterrätt. Hur gör du med after-eighten? Bara smälter precis innan, eller ?

Ha det bra !

2008-03-27 @ 22:19:42
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: christina

Jag får också tankar om att byta arbete när jag är ledig lite längre perioder! Jobbar som distriktssköterska på en vårdcentral. Arbetet är för det mesta ganska stressigt och man känner sig ofta otillräcklig. Fast jag vet inte vad jag skulle göra om jag inte jobbade i vården. Vad skulle du vilja göra istället?

2008-03-28 @ 13:18:02
Postat av: Anna

Christina: Jag skulle vilja jobba inom vården :D Drömmen är att skola om mig till sjuksköterska... Du har mitt drömjobb med andra ord...

2008-03-28 @ 14:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0