Det är mycket nu....

Blir inte mycket bloggande nuförtiden. Finns varken tid eller ork känns det som. Alla har väl bråda tider så här dagarna innan jul gissar jag. De flesta verkar väldigt trötta och slitna också. Märker inte minst på barnen att de behöver ett reält avbrott nu. De är jättetrötta på morgnarna och dessutom hostas och hackas det. De får inte bli sjuka till jul! Idag hastade jag hem tidigt från jobbet och hämtade på dagis strax efter klockan två. Båda barnen var så nöjda att få komma hem tidigt och äta mellis. Efter mellanmålet gjorde vi apelsin nejlikor... lagom bra pyssel. Därefter var det julkort till fröknarna som skulle pysslas med. Vill gärna ge en liten present till dem nu vid terminsslut. Det är dock sammanlagt 10 fröknar som måste få något och det blir ju inte billigt direkt. Köpte 10 stycken Marabou chokladkakor som jag slagit in i kväll...
Efersom vi var hemma tidigt idag hann jag även göra en sats saffransskorpor, mums vad goda de blev och vad lätta de var att göra. När maken kom hem runt sju snåret kokade jag dessutom knäck, känner mig riktgt duktig. Har slagit in skorpor och knäck i cellofan och skall ge bort till några på jobbet i morgon samt till svärföräldrarna som hämtar barnen på dagis.
Nu ska jag försöka komma i säng, har städat här hemma och rengjort toaletterna, lagom mysig syssla så här på kvällskvisten...:(.
Sista jobbdagen innan lovet i morrn, sen är det bara avslutningen kvar, Tjohoo!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0