Vilket mörker!

Det är en mysig tid så här veckorna innan jul, det tycker jag verkligen, men herregud vad mörkt det är. Varje år överumpas man av detta mörker, mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem, även om klockan inte är mera än halv fyra....
Kan inte minnas att jag någonsin haft så hektiskt på mitt jobb som nu. Trodde att det skulle lugna ner sig efter de sista utvecklingssamtalen men det blev precis tvärtom....  Jag är så trött så det värker i kroppen när jag kommer hem på eftermiddagarna och sedan är jag som en liten trasa i soffan tills jag orkar masa mig i säng...
Idag blev det färdig fiskgratäng till middag, vilket barnen åt av som glupska vargar. Det gäller att spara på krutet.

Har dock varit effektiv vad gäller julklappsinköpen. Barnens klappar är redan inhandlade och inslagna... Gissar dock att jag inte kommer att kunna hålla mig utan måste köpa något mera åt dem innan jag är nöjd...
Vuxenpaketen är dock inte inköpta än. De andra (vuxna) i min familj tycker inte vi skall köpa juklappar åt varandra men jag är barnsligt förtjust i paket och blir uppriktigt besviken. Jag vill ha paket och jag vill ge också!!! I värsta fall får jag väl köpa några klappar åt mig själv :)

För några år sedan började jag brodera en presentkalender till barnen. Den blev klar lagom till förra december så detta är andra året barnen har den. Inte helt lätt att hitta på 48 små meningsfulla paket som inte kostar för mycket....
Paketen hängs upp dag för dag...  Skulle allt hängas upp samtidigt vet man ju hur det skulle sluta. Tomten besöker oss således varje natt. Alltid bra att ta till om barnen är lite olydiga...; )
                                         image83


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Vi hade en paketkalender när jag växte upp. I början fick vi varje dag men så småningom gjorde mamma så att vi fick paket varannaen dag var istället. Vi förstod varför och var mest glada att vi fick behålla kalendern. Det ändes ändå otroligt lyxigt och roligt och man fick ju se vad den andre fick den dagen man själv inte fick öppna.

2007-12-05 @ 15:35:48
Postat av: Sophia

Hej, jag vet inte hur gamla dina barn är eller könen på dem, men jag vet ett par grejer som passar till nästan alla barn! Och som sagt, du behöver ju inte köpa 48 presenter, dem kan ju faktiskt få varannan dag. Men här kommer lite prylar som alla barn gillar:

*Målarbok

*Fina pennor

*Pysselsaker (t.ex piprensare, papper i olika färger, målarfärger, glitterlimstuber, pärlor och tråd, pärlplattor)

*Något roligt (begagnat om det inte får kosta så mkt, finns ju på myrorna) data eller tv spel

*Ett hemmagjort (eller nytt) sällskapsspel (kanske rent av memory eller monopol med bilder på familjen som spelpjäser?)

*En klippbok som barnen får vara med och designa (du kan kanske börja med bebisbilderna och sen får dem kanske välja om dem vill ha bilden när ni åker pulka eller när ni dricker varm choklad) :)

*En fin liten skrivbok

*Såpbubblor

*en liten plånbok



Det kanske inte var så mkt men det är allt jag kmr på nu :) Hoppas att detta var till någon hjälp!Hejdå!

2010-11-24 @ 17:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0