Saker som jag inte förstår....

...men som jag vet att jag måste lära mig leva med är bl.a hur maken och jag kan ha så diametralt olika syn på det här med städning. Varför kan man inte städa upp ordentligt i köket när man en gång håller på? I makens fall så tycker han iof att det är snyggt och prydligt gjort när han lämnar köket men... ser han inte att det inte är det??
Glad i hågen sätter han sig i soffan, köket är fixat, rent och snyggt och undanplockat, enligt hans mått mätt.....!!!

image10

Jag har alltså ca 10 minuters arbete kvar i köket, sen är JAG nöjd!
Ser ni skillnaden?
image11

Inga världsproblem detta. Allt kan ju inte göras på MITT sätt... Idag var han ju dessutom extra nöjd med sin insats eftersom köksbordet hade rengjorts med rengöringsspray (se bilden ovan, sprayflaskan står kvar på diskbänken). Att man sen inte skjuter in stolarna och lägger på duk mm är en annan femma. Nåja, man kan ju inte förstå allt.... eller hur?

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Det där fenomenet känner jag igen... :-) Precis likadant är det hos oss. Maken tycker det ser rent och fint ut men jag tycker det är massa kvar. Men det gäller att tänka sig för, bita sig i tungan för att inte börja gnälla. Bättre lite gjort än inget. Förhoppningsvis går det åt rätt håll sakta men säkert. Här hemma gör det det i alla fall. Ha en fortsatt trevlig vecka!

2007-07-31 @ 22:51:03
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: Vicke

*ler* Vilket härlig inlägg det är verkligen ett bra bevis på att vi har så olika uppfattning i bland vi kvinnor och män;)
Kul blogg du har hit kommer jag tillbaka!

2007-08-01 @ 00:07:07
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Anna

Isabelle: Ja jag vet, man skall inte klaga allt för högt. Jag biter oftast ihop och gör klart själv... Och som du säger, sakta med säkert går det åt rätt håll! Kul att du tittade in här, välkommen igen!
Vicke: Tack för ditt inlägg, roligt att du hittat hit! Ja, visst är dt en del som skiljer mellan män och kvinnor.... men det kanske är tur.

2007-08-01 @ 18:38:59
Postat av: Nilla

Ha ha! Mitt i prick!
*ler igenkännande*

2007-08-01 @ 21:34:04
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: alacs

Hög igenkänningsfaktor! Tur att man inte är ensam :)

2007-08-02 @ 23:15:18
URL: http://alacs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0