Jul i Betlehem

Nu när hösten är som mörkast och tråkigast längtar jag som allra mest efter julen och alla dess förberedelser. Ska bli så kul att snart få ta fram jullådan och pryda alla fönster med lite extra ljus. Speciellt roligt är det också för att det är vår första jul i radhuset.
Kunde inte hålla mig idag utan var tvungen att ta fram mina julskivor och spela lite julmusik här hemma. En av favoriterna är Carolas Jul i Betlehem. Säga vad man vill om Carola men sjunga kan hon i alla fall och denna skiva är väldigt fin och stämningsfull med några julvisor som inte heller är så vanliga.
image71

Såg nyss att hon kommer att komma ut med en uppföljare: Jul i Betlehem II, kommer absolut att beställa den.¨Maken är väl inte överförtjust men man kan ju alltid lyssna i bilen till och från jobbet....

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Åh, det är min favorit också. Min omgivning ger mig tvivlande blickar när jag berättar om skivan men den ger verkligen julstämning. På ett vackert sätt. Inte som "Mer jul" med Adolphson & Falck och dylika julsånger...
Kram Lena på Värmdö

2007-11-15 @ 07:31:13
Postat av: Att ha det gott

Den vill jag också ha

2007-11-15 @ 08:55:20
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Syster yster

Nu har jag köpt skivan! Jag kan göra en du-vet-vad av den åt dig om du vill...
Kram Lena på Värmdö

2007-11-17 @ 17:33:35
Postat av: Anna

Lena: Det vore ju supersnällt om du ville det! Är skivan så bra som jag tror?

2007-11-17 @ 19:32:07
Postat av: Anonym

Jag har haft skivan i väskan sedan i torsdags då jag köpte den men jag har helt enkelt inte haft tid att lyssna på den! Det kommer så mycket liv emellan hela tiden...
:D
Lena på Värmdö

2007-11-19 @ 08:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0