Lussebak!!!

image82

Det blev lussebullbak här i eftermiddag! Riktigt bra gick det och bullarna blev goda. Vi hjälptes åt hela familjen (som man säkert kan se av de olika modellerna på bullar), drack glögg och lyssnade på julmusik så den riktiga julstämningen infann sig verkligen. Jag använder alltid ett recept från Arla med kesella i degen, bullarna blir aldrig torra utan saftiga och goda. Brukar oftast använda halva degen till bullar med mandelmassa i men denna gång blev det katter för hela slanten.
Barnen somnade tidigt ikväll, de var trötta efter skogsutflykt med pappa (jag var iväg och shoppade lite.... ). Har hunnit med en del julklappsinslagning. ikväll Känner verkligen att jag är ute i god tid i år, stor del av barnens julklappar är redan inhandlade. Hittade för övrigt en fin vit adventsljusstake på Åhléns, precis en sådan jag var ute efter.
Nu ska jag slappa lite innan det är dags att krypa till sängs.

Kommentarer
Postat av: alacs

Kan nästan känna doften av nybakat när man ser din bild!

Och, det dåliga samvetet kommer som ett brev på posten:) Har inte planerat något bak med killarna, men svärmor är min räddning!!! På fredag är det lussebullsbak och om 2 veckor åker pojkarna dit igen för att baka och bygga pepparkakshus. Tror att min egen mor tänkt sig baka pepparkakor med dem när de åker till mormor och morfar på besök!

2007-11-26 @ 21:01:58
URL: http://alacs.blogg.se
Postat av: Cina

Kikar in för att önska dig en trevlig helg! Ser att vi använder oss av samma recept :).

2007-11-30 @ 09:39:28
URL: http://cinamedmera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0