Hösttrött...

Oj vad länge sedan det var jag skrev ett inlägg. Får tacka så hemskt mycket för alla kommentarer jag fått - det är jätteroligt att läsa!
Den stora hösttröttheten har hunnit ikapp mig. Har haft mycket på jobbet på sistone, har dragit igång med utvecklingssamtal och det är mycket kring det som skall förberedas. Har dessutom rörigt i min klass -  många oroliga små själar, riktiga energislukare.
Denna vecka har jag varit så utmattad när jag kommit hem efter dagishämtning av två trötta barn att jag inte orkat ägna en sekund åt matlagning. Två dagar i rad har det serverats risgrynsgröt, stekt ägg och macka till barnen till middag. .. Och de har ju ätit med god aptit. Jag kanske borde lägga ribban lite lägre här hemma, åtminstone i veckorna... ?
I morgon har jag en lång dag på jobbet men sedan är det bara en arbetsdag kvar denna vecka och då är det studiedag med intressanta föreläsningar hela dagen - tror det blir kul.
Ja, och sen har jag ju en veckas höstlov att se fram emot.... Så egentligen ska jag väl inte klaga så mycket...

Kommentarer
Postat av: alacs

Åh vad jag känner igen mig med att vara dödstrött när man kommer hem. Var ensam med barnen förra veckan, och då tackar man Findus för "tomtegröt", Annikki för hennes plättar och Geab för blodpuddingen...

Hoppas du får ett härligt höstlov!

2007-10-23 @ 23:42:01
URL: http://alacs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0