Min "lediga" dag...

Så är det torsdag igen, herregud vad tiden går fort! Torsdagar är lika med ledig dag för mig. Åtminstone ledig i den bemärkelsen att jag inte går till jobbet. Varje torsdag storhandlar jag, städar huset och tvättar.. fullt upp med andra ord. Ibland är barnen hemma från dagis på torsdagar och då blir det inte så mycket gjort men idag är de dock där några timmar. Jag har redan storhandlat för en hel vecka framåt och skall nu samla kraft för att röja upp här hemma. Det är ett mindre kaos här efter några hektiska arbetsdagar.
Att ha ledigt så här en dag i veckan är lyx för mig och en förutsättning för att hushållet ska fungera. Det är så skönt att det sedan bara är fredag (=kort arbetsdag) och sedan helg - torsdag är med andra ord en perfekt dag för att vara ledig på!


Kommentarer
Postat av: alacs

Det låter härligt med lediga torsdagar! Själv ska jag vara ledig i morgon - eller rättare sagt "jobba hemifrån", vilket är en förmån vi har på jobbet. "Så länge det blir gjort"...

2007-10-11 @ 23:07:43
URL: http://alacs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0