Opp amaryllis!

                    image64
Julen är i antågande, även om det är två månader kvar....Har köpt amaryllislökar av en kollega. Det är ett litet kit där man får alla tillbehör inklusive en torvbrikett att plantera löken i. Hoppas på en fin blommande amaryllis lagom till advent. Köpte även förra året och den blommade i flera omgångar med flera blommande klockor samtidigt, jättefin.

Var till Plantagen idag för att köpa tulpanlökar, tyvärr var de slut så nu får jag leta någon annastans. Hoppas jag hittar några innan det är för sent att sätta dem i jord. Plantagen hade redan julpynt och tillbehör i det oändliga  till försäljning. Gillar verkligen julen men det känns på tok för tidigt att köpa adventsljustakar redan nu... En amaryllislök räcker än så länge för mig.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vi brukar också köpa, eller få en amaryllis av Ps mamma varje år. Det är lite spännande! :-)
Jag var också på Plantagen nyligen och såg att de hade julsaker framme. Jag brukar vara tidigt ute. Är faktiskt ovanligt lugn på bloggen i år vad det gäller jul. Men nästa helg kanske jag drar igång.

2007-10-28 @ 18:50:18
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Nilla

Igår kom Ps mamma med en åt oss! Kul! :-)
P fick en från sitt jobb också. Jag visar så småningom.

2007-10-30 @ 18:58:49
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Anna

Då får vi se vems amaryllis som blommar först! :)
//Anna

2007-10-30 @ 20:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0