Svacka på bloggfronten

Har haft en liten svacka på bloggfronten på sistone.... Har bara inte haft tid och tillräckligt med ork. .. Tiden räcker inte riktigt till i veckorna. Jobbet slukar mängder av energi och det som blir över går till barnen och hushållet... Har det ganska jobbigt på jobbet just nu och känner starkt att jag borde göra något annat. Ett jobb som så totalt suger musten ur en är inte kul. Visst har det sina ljusglimtar och visst kan jag se mycket fördelar med läraryrket men det är på bekostnad av så mycket annat att det inte känns som om det är värt något. Frågan är bara hur jag ska gå vidare och vad jag skall syssla med istället. Jag kan ju liksom inget annat.... Ska grunna vidare och hoppas komma på något.

Jag är jätteglad att se att jag trots bloggpausen haft en hel del besökare... Tusen tack för att ni tittat in och tack för alla kommentarer jag fått! Skall försöka komma igång igen med bloggandet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!
Råkade hitta din blogg och känns som jag är inne på min egen: likadan bloggbakgrund, småbarn, lärarjobb, radhus...
=) Ska läsa din noggrannare när jag inte är lika trött/ kram kram Maria!

2007-09-10 @ 23:20:04
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: jessica

Ja du ibland känns det som allt suger musten av en och man vill göra något annat! Frågan är bara om inte det mesta kräver såå mycket av en nu förtiden....

2007-09-13 @ 12:16:47
URL: http://detvitahuset.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nåe, tror faktiskt inte det mesta kräver så mycket av en person som just läraryrket. Har själv jobbat som frölla i tio år samtidigt som jag hade egna småbarn. Vidrigt är tyvärr de sammanfattande orden, även om såklart jobbet har sina fördelar såsom en väldig självständighet. Men, nackdelarna överväger tyvärr. Dagens förädrar kräver massor, samtidigt som skolan sedan kommunaliseringen kräver oändligt mycket. Själv är jag snart klar med min nya utbildning. Det bästa jag gjort någonsin var att lämna läraryrket. Gör det du med, du kommer inte ångra dig. Kram!

2007-09-15 @ 22:19:54
Postat av: Anna

Har tankar på att skola om mig. Vad utbildar du dig till nu?

2007-09-16 @ 10:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0