Blommor i vitt

Jag älskar att plocka fram alla julsaker och göra det mysigt veckorna innan jul men så fort julhelgen är över packas tomtarna ner och jag är redo för att ta in våren i huset... Något tidigt, jag vet.
Mina julstjärnor i köksfönstret var ovanligt seglivade i år och mådde hur bra som helst när jag kände att de gjort sitt och skulle bytas ut mot fina gardenior som nu står där tills det är dag för pelargonerna... Julstjärnoran placerades ut i olika vrår i huset och har nu faktiskt gett upp...
Tulpaner älskar jag och brukar alltid ha en bukett hemma. De håller visst längre om de får ny snittyta och nytt vatten varje dag men det orkar jag inte alltid.... Vita tulpaner är allra finast och just nu går köket i svart och vitt igen.
image91

Jag köpte även en fin orkidé med massor av knoppar, även den i vitt.

image92

Skall köpa ytteligare några nya blommor i veckan, eventuellt någon fin cult kruka om jag hittar också :)


Kommentarer
Postat av: Jes

Åh jag älskar vita tulpaner! Tyvärr så hade dom inte vita när jag handlade efter jobbet :( Orkidén är också jättefin..

2008-01-14 @ 20:58:09
Postat av: Nilla

Fint med tulpaner!

2008-01-17 @ 17:44:47
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0