Påsklovssysslor

Det är verkligen helt underbart att ha påsklov. Det känns oerhört lyxigt att få vara ledig tillsammans med barnen mitt i terminen. Gårdagen ägnade vi åt biblioteksbesök, strohandling och biscottibak. Hittade detta recept på den trevliga bloggen En mammas dag. Första gången jag bakade egna skorpor var i julas då jag gjorde en variant med mandel och saffran. Dessa kändes mycket nyttigare, dinkelmjöl, råsocker och mörk choklad kan väl inte vara så farligt... de slinker ner väldigt snabbt men fortfarande har vi en hel burk kvar ståendes på diskbänken.
image116

Idag har det blåst storm ute och vädret inbjöd inte till några roliga utomhusaktiviteter trots att det är lite snö kvar. Hela förmiddagen lekte barnen superfint tillsammans och jag hade lovat att vi innan lunch skulle åka och köpa hem lite pysselgrejor. Lillasyster valde en Askungen magnetklippdocka (!) och lite pärlor. Storebror fick ett litet pysselset samt detta:
image117

Stämpelset med olika vilda djur, träd osv. Samt några tillhörande pennor att färglägga med. Storebror fastnade direkt och satt vid köksbordet i 4 (FYRA) timmar!!!
Detta är resultatet:
image118


Han stämplade och stämplade och målade och fogade ihop pappersark efer pappersark. Halv fem ringde grannpojken på dörren, då tog han motvilligt en paus, för att fortsätta i morgon.... Snacka om att få valuta för pengarna!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0