Veckan som gått

Vi är alla på benen igen och veckan har rullat på med jobb och dagis. I tisdags åkte jag och en kollega från jobbet efter lunch för att lyssna till två inspirerande föreläsare Stefan Einhorn och Lou Rossling, under temat
Empati och medmänsklighet på jobbet. En tre timmar lång föreläsning flög iväg snabbt och var fylld av skratt och tankeställare, rekommenderas varmt.
Igår var jag ledig och jag och barnen hade en skön slappardag som även innehöll strohandlign och städning av nedre våningen... Lite muffinsbak hanns också med till barnens stora glädje.
image110

Till middag gjorde jag en rätt som jag hittade i senaste mama, Thailändsk lax. Enkelt och gott och tydligen nyttigt också. Portionsbitar lax läggs i en ugnsform och så häller man över 3 dl sweet chilisås blandat med 100 g cashewnötter. In i 200 grader ca 30 minuter så är det klart. Yoghurtsås med lime och bulgur serverades till och gick hem även hos barnen.
image111

Ikväll äter vi kyckling nachos och dricker ett gott vin. Ser fram emot Let´s dance och hoppas att det är Dannys tur att åka ut ikväll.
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0