Helgbjudningar

Denna helg kommer jag att spendera mycket tid i köket. Vi skall ha middag för vänner ikväll och i morgon ordnar vi lite glöggbjudning för ett annat gäng vänner. Kvällens meny blir rätt enkel. Det blir glögg och något tilltug när de kommer, har dock ej ännu bestämt vad för tilltugg.... Till middag blir det saffranspasta, enkelt och gott, god sallad med halloumi serveras till. Efterrätten har jag precis gjort, det blir pepparkakscheesecake. Följde detta recept men bytte ut digestive mot pepparkakor. Nytt recept för mig men jag tror det blir bra.
I morgon kommer vi att ha en liten buffé med små tilltugg: minipajer med äpple och skinka, parmainlindade sharonfruktsklyftor, torkade fikon med chevre, pepparkakaor med gräddädel, kokostoppar med citronsmak, saffranskaka, godis.... Är inte rikitgt nöjd så jag skall klura ut något till, ev tunnbrödstubbar med lax... Tar tacksamt emot tips på andra godsaker.
Nu ska vi iväg till systemet, glögg och vin måste inhandlas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0