Nyårsmenyn

                 image90

Kommentarer
Postat av: Heléne

Vilken härlig meny! Är det Arlas recept på den vita chokladmoussen? Den (Arlas) tänkte jag bjuda på till efterrätt till nyår ;-) Vill du möjligen dela med dig av recepten till nyårsmenyn? Lät så gott!

Jag tittar in i din blogg varje dag. Har ingen egen blogg, men tycker om att läsa din. Delar ditt intresse i inredning, mat och familjeliv!

Gott nytt år!

2007-12-30 @ 18:43:12
Postat av: Anna

Hej!
Kul att du tittar in hos mig. Alla recept har jag hittat på nätet... Laxröran här: http://www.recepten.se/recept/laxroera.html
De andra rätterna kommer från www.tasteline.com
Länkade till oxfilérätten i ett inlägg nedan och chokladmoussen tror jag fanns på samma sida!
Gott Nytt År!
/Anna

2007-12-30 @ 18:59:38
Postat av: Heléne

Hej igen,

Vad kul! Ska leta vidare på nätet - tack för fina tips.
/Heléne

2007-12-30 @ 19:05:12
Postat av: alacs

Kul! Vi ska oxå ha oxfilén med svampsky och italiensk potatispuré! Fast vi kör med löjrom till förrätt och vanlig chokladmousse till efterrätt. Om ni ska dricka vin, vad väljer ni till oxfilén?

Gott Nytt År!

2007-12-30 @ 23:11:23
URL: http://alacs.blogg.se
Postat av: Anna

Kul att ni valt samma rätt, hoppas det blir lyckat, oxfilérätter brukar jag inte göra särskilt ofta men helstekt kän man väl inte misslyckas med... :)
Till oxfilén blir det ett rött Amarone. Vet inte vad det heter men det är ett vin vi fick när vi gifte oss för två år sedan...
Vad ska ni själva dricka?
Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 10:01:39
Postat av: alacs

Vi kör bib Vina Maipo från Chile. Är lite inne på chilenska viner fn.

/alacs

2007-12-31 @ 12:17:22
URL: http://alacs.blogg.se
Postat av: Anna

Chilenska viner gillar vi också. Har en flaska Casillero del diablo hemma som vi tänkte dricka men nu lyxar vi med bröllopsvinet :).

2007-12-31 @ 13:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0