Pasta carbonara

Har varit hemma idag. Vabbat. Lillasyster har varit hes rosslig i halsen men är inte särskilt påverkad i övrigt. Storebror ville absolut inte gå till dagis så han fick också stanna hemma. Vi har haft det riktigt mysigt och inte så bråkigt som det annars ofta kan vara... Båda barnen har lekt fint och tv:n har inte varit på allt för mycket... Jag har dessutom tvättat 4 maskiner och rensat upp lite klädhögar som bara legat och gett mig ångest hur länge som helst... En mycket produktiv dag med andra ord! Innan lunch åkte vi iväg en sväng och köpte hem semlor till eftermiddagsfikat. Det var premiär för mig detta år och sååå gott. Barnen var inte överförtjusta men det gjorde inget för mig att det blev lite rester :)
Middagen är nu avnjuten och vi inväntar Bolibompa. Idag åt vi Pasta carbonara. Enkelt, snabbt och gott. Barnen åt som glupska vargar.
Så här gör jag carbonara:
Koka spaghetti
Vispa lätt ihop 3 ägg och drygt 3 msk grädde samt lite riven ost (gärna parmesan men det går bra med annan ost, idag tog jag en övebliven bit som låg i kylen)
Knaperstek 2 pkt bacon, skuret i mindre bitar.
Pressa ner 2 vitlökar med baconet och stek med en stund.
Låt rinna av på hushållspapper.
Blanda sedan allt och tillsätt lite mera riven ost, hackad persilja och svartpeppar och salt om det behövs!
image94

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0