Matlagning

Detta lov har jag bestämt mig för att pröva lite nya maträtter. I senaste Family living läste jag ett reportage om en bekant bloggare och hon bjöd på ett recept som verkade mumsigt.
Tortellinisallad med ruccula, körsbärstomater, gurka,  fetaost, soltorkade tomater serverat med röd Pesto.
image120

Barnen uppskattade maten och åt glatt av allt (utom rucculan då förstås...)
I morgon ser jag fram emot att få min första (efter ett långt uppehåll) leverans från Årstiderna. Ekologiska grönsaker och frukter direktlevererade till dörren! Min låda kommer bl.a att innehålla ramslök, ska försöka få till något av den för mig helt obekanta löksorten till morgondagens middag.

Kommentarer
Postat av: Lina

Så kul att du uppskattade "mitt" recept... och att dina barn tyckte om maten också. Alltid ett stort plus när barnen gapar och sväljer! :)
Jag kan ju meddela att vi nu, snart ett år efter reportaget, också har bytt ut ruccolan mot babyspenat. Den smakar bättre, tycker barnen och jag. Maken föredrar fortfarande den nötigare ruccolan...

Kram på dig!

2008-03-26 @ 22:45:12
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Postat av: Anna

Oj, var det så länge sedan reportaget gjordes!Babyspenat låter som ett bra alternativ,spenat gillar barnen!

2008-03-27 @ 10:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0